Η Μισθωτή Εργασία έχει διαλυθεί, όπως έχει διαλυθεί η κοινωνία, το άτομο, η ίδια η ζωή. Ο τεμαχισμός, η ελαστικότητα, η μερικότητα, η αποσπασματικότητα, αποτελούν το πλαίσιο του επελαύνοντος νέου Καπιταλισμού και είναι τα στοιχεία που τροφοδοτούν με ισχύ τον νέο Κρατισμό.

Ό,τι συμβαίνει σήμερα με τη μισθωτή εργασία, συμβαίνει επειδή η Εργασία ως παραγωγική δύναμη έχει εκτοπιστεί από την αγία δυάδα της συσσώρευσης (Κεφάλαιο-Εργασία) και τη θέση της πήρε η καθολική υπηρεσία οργάνωσης, διακίνησης, διανομής και ανταλλαγής. Η Αυτοματοποίηση δεκαετίες τώρα και αθόρυβα έκανε τη δουλειά της και τα βρήκαν όλα έτοιμα για το επόμενο διαχωρισμένο έγκλημα.

Εφοδιαστικοί κολοσσοί, όμιλοι online παραγγελιών φαγητού μπαίνουν ορμητικά στο προσκήνιο και παίρνουν τον καπιταλισμό στα χέρια τους καθολικοποιώντας τις σχέσεις διανομής και καθορίζοντας τις σχέσεις παραγωγής. Μόνο στη Γερμανία οι clickworkers ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο για να προαναγγείλουν την τεχνοεκμετάλευση του μέλλοντος.

Η Amazon από τη μια μεριά η efood η Wolt από την άλλη είναι τα τυπικά και τα ουσιαστικά δείγματα ανάμεσα στους online ομίλους παραγγελιών, της κατάργησης του καταναλωτή, του παραγωγού αλλά και του μισθωτού. Από το αυτοκίνητο μέχρι την παραγγελία γάλακτος δεν χρειάζεται κανείς να βγαίνει από το σπίτι του. Η Amazon προμηθεύει και εφοδιάζει. Η Wolt με τους “συνεταίρους”-δουλοπάροικους -δηλαδή χωρίς κανένα εργατικό κόστος- στην τροφοδοσία και στη συσσώρευση.

Και η Wolt, η efood; Είπαμε ακραίος φιλελευθερισμός χωρίς συλλογικές συμβάσεις, αλλά και χωρίς ατομικές; Αόρατοι σε αόρατα αφεντικά, ορατά μόνο στις τραπεζικές καταθέσεις, συσσωρεύσεις της υπεραξίας και μόνο της υπεραξίας διότι άλλη πρόσοδος εκτός από αυτή δεν υπάρχει. Εκμετάλλευση της εργατικής δύναμης 100%. Δεν είναι καπιταλισμός αυτό αλλά φεουδαρχία. Το κέρδος χωρίς ρίσκο είναι κέρδος από την υποταγή. Πως φτάσαμε ως εδώ; Που ακούστηκε η εξαρτημένη μισθωτή εργασία να είναι καλύτερη από τη μη “εξαρτημένη”; Λογικές, αξίες χρήσης του καπιταλισμού.

Και ο καταναλωτής αυτός ο έτερος μετατρέπεται σε κατοικίδιο όν πλήρως εξατομικευμένο και μακριά από την αγορά και την κοινωνία αναμένει της υπηρεσίες από τις προμηθευτικές εφοδιαστικές και τροφοδοτικές εταιρείες. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ένα καθολικό lockdown εφάμιλλο με τους παραδοσιακούς φόβους μας περί “σιγής νεκροταφείου” που λέγαμε αν θυμάστε. Αυτός είναι ο κίνδυνος της ανθρωπολογικής μεταμόρφωσης και η μόνη λύση είναι η πλήρης αποχή από τις διαδικασίες που οδηγούν σε αυτή τη κοινωνική διάλυση. Υπάρχει και άλλος δρόμος φυσικά και αυτός είναι ο δρόμος που δημιουργεί δεσμούς με νέους όρους και νέες προοπτικές. Η άρνηση, η ανυπακοή, η αντίσταση, είναι αυτές οι λέξεις για την κοινωνική ενότητα και για την επανάκτηση της τεμαχισμένης τώρα συλλογικής συνείδησης.

Όμως δεν είναι καιρός για παρελθοντολογίες είναι καιρός για καλούς πολύμορφους και φανταστικούς αγώνες ,όπου αυτό που μας δεσμεύει και μας ενώνει είναι η αορατότητα στην οποία έτσι κι αλλιώς μας εκτοπίζουν. Το κράτος έχει τον τρόπο του. Εχει το Χατζηδάκη άτομο ειδικών αποστολών για τη διάλυση της κοινωνίας αλλά και της φύσης. Τόν άνθρωπο που οικοδομεί με σταθερά βήματα την υποταγή της φύσης και της κοινωνίας στα αφεντικά και στο πιο αιματοβαμμένο καπιταλισμό.

Ας γίνουμε λοιπόν συνειδητά και πραγματικά αόρατοι και ορατοί στους δικούς μας μόνο.

Να σπάσουμε την υποταγή, να μην ζήσουμε σα σκλάβοι. Αν μαζευτούμε μια φορά αρκεί. Και τρόπους θα βρούμε και λύσεις και καινούργια πράγματα που δεν θα πλανώνται ασκόπως εδώ και εκεί, αλλά θα παράγουν τα ευθυτενή βέλη της απελευθέρωσης και της χαρούμενης ζωής.

-Να αντισταθούμε στην ελαστικότητα, την εντατικοποίηση, τον έλεγχο και την κακοπληρωσιά/Να μη ζήσουμε σαν σκλάβοι

-Καμιά ανοχή και καμιά συμμετοχή στις νέες γαλέρες-πλατφόρμες του καπιταλισμού!

ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΘΗΝΑΣ

Comments are closed.