ΖΗΣΤΕ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕ…
ΤΡΑΜΠΟΥΚΙΣΜΟΥΣ ΠΑΣΠΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΣΕΞΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ!!!

Το αφήγημα για το “Χριστουγεννιάτικο Πνεύμα” γνωρίζουμε πως συνδέεται άμεσα με το κέρδος και την εκμετάλλευση από τα αφεντικά. Πολύωρες/εξοντωτικές βάρδιες/υπερωρίες, καταπίεση, ηθική και ψυχική εξαθλίωση, απλήρωτη εργασία και τα ρεπό είναι ένα μακρυνό όνειρο. Βέβαια, κάθε φορά που ζούμε ή μαθαίνουμε για περιστατικά εργοδοτικής αυθαιρεσίας δεν πέφτουμε από τα σύννεφα. Στη προκειμένη περίπτωση, γίνεται λόγος για το “Χωριό του Άι-Βασίλη” στα Ιωάννινα. Πλήθος κόσμου επισκέπτεται καθημερινά την μπίζνα που έχει στηθεί στη Φρότζου Πολιτεία, για να απολαύσει το μέρος, να δει τα ζωάκια που “φιλοξενούνται” (τα οποία ζουν αιχμάλωτα σε άθλιες συνθήκες), να περάσει χρόνο με τα παιδιά του κτλ. Αυτό που δε γνωρίζει, όμως, είναι πως πίσω από τα “χαμόγελα” των εργαζομένων κρύβεται η απαράδεκτη στάση των υπεύθυνων/αφεντικών.

Ο Χ.Χ., μεγαλοεπιχειρηματίας στα Γιάννενα, (ιδιοκτήτης του Πολυχώρου Αγορά, διαχειριστής του ioannina tickets, όπως και διοργανωτής παραστάσεων-εκδηλώσεων στο θέατρο ΕΗΜ, αλλά και στο Ψυχαγωγικό Πάρκο Φρότζου) μάλλον έχει μπερδέψει λίγο τους ρόλους στο παραμύθι που έχει στήσει και προσπαθεί να μας πείσει ότι οι συμβάσεις, οι βιώσιμες συνθήκες εργασίας, και οι μισθοί…υπάρχουν, οι οποίοι βεβαίως ούτως ή άλλως είναι ψίχουλα. Εκμεταλλευόμενος εργαζόμενους/ες πριν τεθεί καν σε λειτουργία το χωριό, τους επέβαλλε να στολίσουν τον χώρο οι ίδιοι/ες χωρίς να είναι αρμοδιότητά τους και φυσικά αμισθί, αλλά και να φωτογραφηθούν για διαφημιστικούς λόγους χωρίς να έχουν ενημερωθεί. Ταυτόχρονα, για να κρατήσει με το ζόρι άτομα στη δουλειά, απείλησε πως αν φύγουν την πρώτη βδομάδα δεν θα τη πληρωθούν τότε, αλλά στο τέλος του μήνα.

Το καθεστώς καταπίεσης και τρομοκρατίας δε σταματά, όμως, εδώ. Με καθημερινές απειλές, εκείνος και η οικογένειά του φώναζαν στο προσωπικό, τους επέβαλλαν να κάνουν τις “χαμαλοδουλειές” και εξαπέλυαν σεξιστικά, αλλά και χοντροφοβικά σχόλια (εδώ θα κάνεις ό,τι σου πω εγώ αλλιώς έφυγες/ έλα εδώ κοπέλα μου γιατί έχω πολλά νεύρα, κάτσε στην είσοδο και χαμογέλα στους πελάτες/ γυναίκες και στο μπουκάλι να τις βάλεις θα γ*μηθούν με τον φελλό/ είσαι σίγουρη ότι σου χωράει η στολή; αν τη σκίσεις θα την πληρώσεις!). Όταν, κάποια στιγμή, οι εργαζόμενοι/ες απαίτησαν να δουν τις συμβάσεις τους, ήρθαν αντιμέτωποι/ες με έντυπα ανέκδοτα, όπου δηλώνονταν οι μισές ημέρες εργασίας, δύο ή τρία τρίωρα τη βδομάδα, χωρίς να αναγράφονται πουθενά οι ώρες και οι ημέρες απασχόλησης. Οι συνθήκες εργασίας πέραν του ψυχολογικού και ηθικού εκβιασμού είναι ανήκουστες, με τα άτομα που εργάζονται να πρέπει να παλεύουν καθημερινά και με το κρύο, χωρίς σόμπες/θερμαντικά σώματα (γιατί θα έπεφτε η ασφάλεια όπως έλεγε ο Χ.Χ.) και χωρίς μπουφάν (για να φαίνεται η στολή!).

Σε αυτό το καθεστώς ανασφάλιστης εργασίας, με ελαστικά και σπαστά ωράρια, με ασταθή πόστα και με την τραμπούκικη συμπεριφορά των υπεύθυνων, οι “καλικάτζαροι” βιώνουν το χριστουγεννιάτικο εφιάλτη στο πετσί τους. Η κατάσταση εκτροχιάστηκε με τις απολύσεις 2 εργαζόμενων επειδή: αντιδρούσαν πολύ, ενώ ταυτόχρονα, τουλάχιστον ακόμη 3 άτομα πιέστηκαν να υπογράψουν “οικειοθελή” παραίτηση. “Προς γνώση και συμμόρφωση” λοιπόν, οι εργαζόμενοι/ες απειλούνται πως αν δεν κάνουν ό,τι τους προστάζουν, θα δείξουν και σε εκείνους/ες την πόρτα της εξόδου, ή ακόμα καλύτερα, όπως ο Χ.Χ. είπε χαρακτηριστικά: θα τους παραιτήσει. Από τη μεριά μας αναγνωρίζουμε ότι αυτό είναι το δόγμα που επιβάλλει το κράτος και το κεφάλαιο, το δόγμα της επισφάλειας και του φόβου, της προστασίας-εκμετάλλευσης και της απλήρωτης εργασίας, το οποίο κατοχύρωσε η κυβέρνηση μέσω του νόμου Χατζηδάκη. Η τρομοκρατία τους δεν θα περάσει! Προτάσσουμε την αλληλεγγύη και την αυτοοργάνωση απέναντι στις βάρβαρες πρακτικές τους!

• ΚΑΝΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟ/ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
• ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ
• ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΣΕΞΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
• ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
• ΑΥΤΟ, ΑΥΤΟ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ, ΚΛΩΤΣΙΑ ΑΠΟ ΚΑΛΙΚΑΤΖΑΡΟ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΜΥΑΛΟ!

Χειρονομία Αντιεξουσιαστική Κίνηση

Comments are closed.